Motivasi Untuk Tranformasi Diri

Archive for January 13th, 2009

lata1Teringat kampung halaman la. Semalam sambil surf internet kat ofis..tetiba terjumpa la Hutan Lipur Lata Belatan. Terus mengimbau nostalgia lama-lama dulu. Lata Belatan ni terletak di Kampung Kuala Kubang, Jabi. Di kampung ni lah tempat lahirku. Tapi rumah atuk la. Tak jauh pun dalam lebih kurang 1.5km jer dari kampung. Sangat jauh berbeza berbanding dulu. Sekarang dah cantik dah. tak cam dulu. pengunjung pun dah ramai.

 

Lata Belatan ni terletak di Hutan Simpan Gunung Tebu. Rasanya ni lah gunung yang tertinggi di Terengganu. Cubalah lata2ke sini. Kemudahan resort, surau dan kawasan perkhemahan disediakan. Pelbagai jenis spesies flora dan fauna yang jarang kita lihat sebelum ini terdapat disini. Bagi pengunjung yang inginkan aktiviti mencabar, satu denai hutan disediakan menuju ke puncak Gunung Tebu sesuai untuk memulakan pendakian dari sini. Air terjun ni memang nampak klasik sikit berbanding air terjun di tempat lain. Rasanya dalam 5 tahun kebelakangan ini barulah dibangunkan dengan serius.

  lata3Cubalah ke sini kalau berpeluang. Menikmati air jernih yang sangat sejuk. Sesuai untuk anak-anak sebab kawasan untuk mandi landai dan kurang berbatu. Kalau nak ‘adventure’ sket, anak-anak muda leh la naik ke sebelah atas air terjun ni. Jaraknya terletak 24 km dari Pekan Jertih melalui Jalanraya Kuala Terengganu-Jertih, 118 km dari Kuala Terengganu. Nak datang dengan kereta atau bas atau ekpedisi berbasikal ke, terpulanglah pada anda semua.


Blog Stats

  • 128,849 hits

My Diary

January 2009
M T W T F S S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031